HubSpot – fullverdig verktøy for CRM og Marketing Automation
HubSpot er en ledende og fleksibel CRM-plattform for markedsføring, salg og kundeservice. Du velger selv modulene og verktøyene du har behov for, og alt er tilgjengelig i samme enkle og intuitive grensesnitt. I tillegg eksisterer det et bredt utvalg ferdige utvidelser og tillegg, samt mulighet for integrasjoner mot andre systemer via APIer.
Hvorfor Hubspot?
Jobber du sammen med selgere, markedsførere eller kundebehandlere som savner å jobbe i en løsning som gir en fullstendig oversikt over kundene? Er du i tillegg lei av systemer som ikke snakker sammen og ønsker å forenkle dagens arbeidsprosesser? HubSpot er en plattform som binder sammen både avdelinger og arbeidsprosesser. Plattformen hjelper bedrifter med å tiltrekke, engasjere og begeistre kunder på en svært enkel måte. Løsningen baserer seg på én felles database (CRM), som gjør det mulig å segmentere kontakter i smarte, oversiktlige lister. Dette gjør at man enkelt kan komme i gang med personalisering av kundedialogen og jobbe med automatisert markedsføring.
- Få en 360-graders oversikt over kundene dine
- Tiltrekk deg nye kunder med effektiv markedsføring
- Konverter leads til kunder med smarte salgsverktøy
- Skap enestående kundeservice og bygg lojalitet
Knowit er HubSpot Platinum Solution Partner, og leverer alle relevante tjenester knyttet til plattformen.
HubSpot-modulene
HubSpot Marketing Hub
Marketing Hub hjelper deg å drive trafikk, besøk og nye leads med verktøy som e-post, automatisering, blogg, landingssider og mer. Du får samlet alle markedsaktivitetene på ett sted, med kraftige verktøy for dataanalyse for full innsikt i hva som gir best effekt. Overlevering av salgskvalifiserte leads er sømløst og effektivt, om man i tillegg anvender Sales Hub.
HubSpot Sales Hub
Sales Hub hjelper deg å bygge en mer effektiv salgsprosess gjennom verktøy som gir deg dypere innsikt i besøkende og potensielle kunder. For eksempel hvilke nettsider de har vært interessert i, og hva de har lastet ned av innhold. Gjør hverdagen smidigere ved å automatisere repeterende og kjedelige oppgaver, og bruk mer av tiden på å lukke flere salgsavtaler raskere.
HubSpot Service Hub
Service Hub er HubSpots nye, fullintegrerte kundeservice-modul. Service hub hjelper deg å holde oversikten over kunderelasjonene og all kundedialog på en smart måte, for enklere å bygge tilfredshet og lojalitet.
HubSpot CMS Hub
CMS Hub er en fremtidsrettet og brukervennlig innholds- og publiseringsløsning som lar markedsføreren ta eierskap til nettstedet. Smidig, enkel og rask, med mindre behov for utviklere når man trenger hyppige oppdateringer. CMS Hub er i tillegg fullintegrert med HubSpot CRM og de øvrige modulene og verktøyene. Dette gir svært gir rike muligheter rundt personalisering, testing og annet dynamisk innhold.
HubSpot-integrasjoner og add-ons
Ved å integrere HubSpot-plattformen med dine øvrige systemer, kan du utvide tjenestetilbudet og forbedre kundeopplevelsen betydelig. Gode integrasjoner og add-ons vil hjelpe deg å differensiere virksomheten din, og skape vekst og verdier enkeltstående tjenester ikke vil kunne levere på egenhånd.
HubSpot-metodikk
Sentralt knyttet til HubSpot-plattformen er metodikken Inbound, en egen prosess optimalisert for å tiltrekke nye kunder, og gjøre dine eksisterende mer lojale. HubSpot-metodikken består av tre faser: tiltrekke, engasjere og begeistre. Ved å sette fokus på at kunden skal lykkes, blir de ikke bare fornøyde, men de ønsker også å formidle sin erfaring til venner og bekjente. Dette kan bedrifter dra nytte av i markedsføringen, som vil lede til nye leads. HubSpot illustrerer dette med et svinghjul, der kundene (i et CRM-system) er selve kjernen, hvor markedsføring, salg og service jobber sammen rundt kjernen.
Tiltrekke
Effekten av god kundeservice er godt omdømme og gode referanser. Dette skal sammen med andre markedsføringselementer tiltrekke seg nye leads. Historisk sett er det kun markedsavdelingen som jobber med å tiltrekke seg nye leads, men nå spiller servicen du gir kundene dine en større rolle enn tidligere.
Engasjere
Markedsføring og salg skal motivere og engasjere eksisterende og potensielle kunder. Dette steget er det samme som har vært i trakten tidligere. Markedsføring og salg må jobbe sammen for å engasjere leads og kunder til å ta kontakt, eller komme nærmere et kjøp. Vær tilgjengelig på den kanalen leads og kunder ønsker.
Begeistre
Salg og service skal begeistre kundene og sørge for at de lykkes. Sammen må salg og service jobbe for å begeistre kundene slik at de blir så fornøyde at de vil anbefale bedriften videre. Her må bedriften tilrettelegge slik at produktet eller tjenesten er enkel å forstå og ta i bruk, samt være tilgjengelig dersom kundene trenger ytterligere hjelp.
Mona Hvattum
Salgsansvarlig
Knowit Norge