NYHET
Best of the Best i Berlin under Red Dot Awards
Knowit og Glamox vant nylig Best of the Best i Red Dot Awards, og tok forrige uke turen til Berlin Konzerthaus for å ta i mot prisen. Det ble delt ut Best of the Best-priser til tre bidrag i kategorien Corporate Design. Over 9 000 bidrag ble sendt inn fra 50 land, og Knowit var det eneste byrå fra Norge som mottok Best of the Best prisen.
– Dette er et bevis på at Knowit Experience leverer designprosjekter i verdensklasse. Å utvikle ny visuell identitet for Glamox er en kompleks og faglig utfordrende oppgave som vi har jobbet med en god stund. Vi er stolte av prisen og det tette samarbeidet med kunden, den er en milepæl for oss og en anledning vi synes det er grunn til å feire. Internasjonal anerkjennelse er alltid hyggelig, sier administrerende direktør Amund Brandsrud i Knowit Experience.
– Vi har vært opptatt av å skape noe som differensiere oss fra våre konkurrenter og noe som er geniunt posisjonerende for oss i Glamox - og som speiler hvem vi er og hva vi gjør. Dette, kombinert med godt håndverk, har Knowit Experience virkelig klart å levere. Prosjektet har vist oss hvor viktig det er med god dialog gjennom prosessen, i tillegg til godt samarbeid mellom de ulike fagdisiplinene, i jakten på de beste løsningene, sier Astrid Simonsen Joos, administrerende direktør hos Glamox.
“Best of the best” for andre gang
Knowit Experience inkluderer også merkevare- og designmiljøet fra Creuna, etter Knowit Experience sitt oppkjøp av Creuna i 2020. Dermed blir dette andre gang Knowit kan smykke seg med den prestisjetunge utmerkelsen «best of the best». Knowit har også vunnet denne prisen for sitt arbeid med Oslo kommune, også i dét tilfellet med Marc Ligeti som lead designer og Nina O’Gorman som rådgiver. Dette forsterker selskapets posisjon som et av de ledende designmiljøene i Norge, bestående av designere og designrådgivere som jobber i tett tverrfaglig samarbeid med spesialister innen brukeropplevelse og teknologi.
Den nye visuelle identiteten har allerede fått internasjonal anerkjennelse, med to shortlists i ADC 101st Awards for rebranding og logo, og én nominasjon i One Show. Prestisjetung konkurranser, der Knowit Experience tidligere har blitt premiert for jobber for Oslo kommune og DOGA. I tillegg ble profilen nylig tildelt Årets Visuelle Identitet under Norges største industridesignkonferanse 2022.
Mona Hvattum
Salgsansvarlig
Knowit Norge