Gå til hovedinnhold
Til hjemmesiden til Knowit

PRESSEMELDING

Knowit får fornyet tillit hos NAV

IKKE-REGULERENDE

Knowit skal fortsette arbeidet med digitalisering av NAV også de neste fire årene, i nært samarbeid med et fåtall hovedpartnere. De nye parallelle rammeavtalene for IT konsulenttjenester til NAV, har en estimert verdi på ca. 3,5 milliarder kroner over 4 år.

NAV har valgt sine digitaliseringspartnere for den nærmeste fireårsperioden, og Knowit er den leverandøren som har blitt tildelt flest rammeavtaler. 

– Vi er selvfølgelig både glade, stolte og ydmyke for at vi har blitt valgt av NAV på nytt. Spesielt gledelig er det at vi skal levere tjenester innenfor så mange av fagområdene, sier avtaleansvarlig Snorre Finanger i Knowit. 

Knowit har gjennom de siste årene opparbeidet seg mye erfaring med store offentlige aktører som blant annet Statens Vegvesen, Skatteetaten, Politiet og NAV.

Meningsfulle oppdrag

Totalt har NAV utlyst åtte parallelle rammeavtaler, der det blir inngått avtale med to til seks leverandører per område. 

Knowit har blitt tildelt kontrakt på de seks områdene selskapet leverte tilbud på; designtjenester, utvikler tverrfaglige team, agil coaching, systemutvikling med low code i skybaserte løsninger, virksomhetsløsninger samt plattformer og datakommunikasjon. Ytterligere to parallelle rammeavtaler vil avklares senere i 2024.

Oppdrag som dette oppleves som både viktige og meningsfulle, påpeker Fredrik Ekerhovd, konserndirektør i Knowit og leder for Knowit i Norge.

– Dette er oppdrag som oppleves som både givende og meningsfullt for våre ansatte – å kunne bidra med digital spisskompetanse for å gjøre samfunnet vårt til et bedre sted å leve i. Det leverer også fullt ut på Knowits visjon om å skape et mer bærekraftig og menneskelig samfunn, sier Ekerhovd. 

Samlet slagkraft

Knowit vil sammen med sitt økosystem av underleverandører jobbe for å sikre både leveringskraft og kompetanse i avtalen med NAV. Snorre Finanger er overbevist om at dette er veien å gå i de store avtalene.

– Målet vårt må alltid være å sikre at vi kan levere både kompetansen og personligheten som kunden ønsker. Med en heldigitalisert og datadrevet forvaltning av avtalen skal vi sørge for at vi blir den digitale endringsagenten som NAV har etterspurt. Vi gleder oss til å fortsette dette arbeidet, sier Finanger.

Vil du vite hvordan vi kan hjelpe deg?

Ta kontakt så hører du fra oss!

Fredrik Ekerhovd

Head of Knowit Solutions