Gå til hovedinnhold
Til hjemmesiden til Knowit

PRESSEMELDING

Knowit Experience landet Telenor Group

IKKE-REGULERENDE

Telenor Group har valgt Knowit Experience som eksklusiv partner for merkevarestrategi og identitet de neste tre årene.

På bildet: Marte Celine Jacobsen, Director of Brand Identity i Telenor Group (t.v.) og teamet i Knowit; Miriam Lillevand, Nina O’Gorman, Marc Ligeti, Carine Nylander, Ørjan Sveen og Roar Skotte.

Telenor er en sterk, global merkevare som opererer i åtte markeder og med nærmere 160 millioner abonnenter. Etter en knallhard konkurranse med flere aktører er det nå klart at Knowit Experience er valgt til å bistå med å definere retning for merkevaren globalt.

– Telenor er ekstremt synlige i mange markeder, og betyr mye for mange. Vi kommer først og fremst til å ha et globalt fokus. Det vil være sentralt å sette retning for hva som skal være felles i alle markeder og å definere hvor det skal være rom for lokale tilpasninger, forteller Miriam Lillevand, kundeansvarlig og merkerådgiver i Knowit. 

Konkurransen har vært omfattende og Knowit tar over etter det London-baserte designbyrået Design Bridge / Superunion. Avtalen har en varighet på minimum tre år, med opsjon på ytterligere to år.

I kjerneteamet som skal bistå Telenor Group finner vi blant annet merkevarestrateg Nina O’Gorman og lead designer Marc Ligeti som har vunnet mer enn 80 designpriser i inn- og utland.

– Det blir spennende å jobbe for en ambisiøs og internasjonal kunde innenfor en bransje som er i stor endring. Vi gleder oss til å sette i gang, sier O’Gorman.

Director of Brand Identity i Telenor Group, Marte Celine Jacobsen, forteller at alle byråene de var i dialog med hadde solid kompetanse og skapte sterk konkurranse. 

– Knowit demonstrerte forståelse for vår kompleksitet og identifiserte forbedringsområder vi selv har vært opptatt av å gjøre noe med. I tillegg viste de en designtilnærming og arbeidsmetodikk som passet våre ønsker. Med sterk og bred kompetanse, og ikke minst god kjemi, ser vi frem til et givende samarbeid, forteller Jacobsen.

Fredrik Ekerhovd, som leder Knowit Experience i Norden, er stolt av teamet som har vunnet denne kontrakten. 

– Konkurransen om å levere kompetanse innen merkevare og design til store internasjonale telecomselskaper er skarp. Knowit Experience har et av de største merkevare- og designmiljøene i Norden, og jeg tror en av våre styrker er at vi evner å jobbe på tvers av markeder og bransjer med spisskompetanse innen strategi, design og det digitale. I Knowit er vi opptatt av å levere på vår visjon om et bærekraftig og menneskelig samfunn, og Telenors visjon «empowering societies» stemmer godt overens med hvordan vi kan være med på å forenkle menneskers hverdag.

Mona Hvattum

Salgsansvarlig

Knowit Norge