CASE
ROSINGS INDUSTRIER
Digital transformasjon for økt kontroll og effektivitet
Rosings Industrier, en ledende aktør innen områdesikring og portløsninger, ønsket bedre oversikt og kontroll i sine forretningsprosesser. Med et stramt tidsperspektiv på to måneder ble det implementert en skybasert ERP-løsning, Microsoft Dynamics 365 Business Central, som sikret effektiv automatisering og forbedret driften betraktelig.
UTFORDRING
Behov for bedre kontroll i forretningsprosesser
Rosings Industrier hadde behov for bedre kontroll, oversikt og effektivitet i sine forretningsprosesser. Målet var å flytte til en skybasert ERP-løsning, og samtidig minimere belastningen på organisasjonen. Med en kort tidsramme på to måneder ønsket de en standardløsning som kunne raskt implementeres, for å sikre automatisering og digitalisering på flere forretningsområder, inkludert finans, logistikk, CRM, prosjekt og service.
LØSNING
Ny ERP-løsning
Microsoft Dynamics 365 Business Central ble valgt som ERP-løsning, og implementert som en skybasert tjeneste. Løsningen ble levert med fokus på standardprosesser innen økonomi, logistikk, kundeoppfølging (CRM), prosjekt og service. Videre ble løsningen integrert med Field Service-appen fra Handyman for bedre prosjekt- og servicehåndtering, og Continia Software for effektiv faktura- og betalingshåndtering.
RESULTAT
Effektiv ressursstyring og forbedret kundeopplevelse
Implementeringen av Dynamics 365 Business Central ga Rosings Industrier en betydelig forbedring i oversikt, kontroll og effektivitet. Ved å standardisere og automatisere forretningsprosessene kunne selskapet raskt oppnå bedre ressursstyring, reduserte administrative byrder, og mer effektiv drift. Løsningen, levert på kun to måneder, gjorde det mulig for organisasjonen å fokusere på sine kjerneaktiviteter uten avbrudd, og samtidig forbedre den totale kundeopplevelsen.
Vil du vite hvordan vi kan hjelpe deg?
Ta kontakt så hører du fra oss!
Christian Martinsen
Kommersiell direktør
Knowit Norge